Ce inseamna optimizarea unui site? De ce am nevoie de optimizare? Ce este SEO?

Ce este SEO ?Ai auzit vreodata fraza „Locaţie, locaţie locaţie”? Dar stai, aici suntem online. Nu trebuie sa iţi mai pese de locaţie … sau trebuie?

Locaţia este totul

Haideţi sa stăm un moment si sa ne gandim bine la asta. Ai nevoie sa gaseşti ceva. Ce faci? Majoritatea oamenilor se vor duce pe motorul lor de cautare preferat si vor introduce in campul de cautare datele cautate.
Dar cautarea ta pentru un cuvant cheie poate sa aibă ca rezultat sute de pagini dacă nu chiar mii. După aceea incepi sa intri pe fiecare site si sa aduni informaţii pentru despre serviciul de care ai nevoie. Citeşti prima pagină, citesti a doua pagină, dar mai ajungi la tipul de pe pagina 10 ? Dacă dai din cap si te gandeşti „cine are atata timp” sunt sigur ca realizezi cat de importantă este locaţia. Trebuie sa iţi apara site-ul pe prima pagina. Dar cum sa realizezi acest lucru cu atata competiţie? Optimizarea pentru motoarele de cautare este soluţia (search engine optimization).
Toţi vor să apară pe primul loc. Dar majoritatea companiilor nu sunt listate după nici unul din cuvintele lor cheie pentru că nu au implementata SEO. Pentru a inţelege cum se face asta trebuie să inţelegi cum funcţionează motoarele de cautare.

Care sunt tipurile de motoare de cautare? Ce este SEO?

Să discutăm mai intai de motorul de cautare tip „crawler” precum Google. Acestea au roboţi care examinează site-ul pentru informaţii. Se uită la titlul paginii, la continut (body), si la alte elemente (cuvinte cheie, meta taguri).
Apoi sunt cele la care examinarea se face de catre oameni ca Dmoz. Oamenii scanează site-ul si determina dacă acesta va fi afişat după anumite criterii.
Motoarele de cautare hibride sau mixte cum ar fi MSN funcţionează in ambele moduri.

 Cum aranjează motoarele de cautare site-urile?Ce este SEO?

 Cheia este relevantă
Cheia este relevantă

Cheia este relevantă. Dar cum sa obţii relevanţa? Printr-un set de reguli numit algoritm. Deşi algoritmii motoarelor de cautare sunt niste secrete foarte bine pastrate, exista cateva principii cunoscute.
In primul rand trebuie să intelegi care iti sunt cuvintele cheie. Cum te vor gasi oamenii. Dacă site-ul tau era despre caini cuvintele tale cheie trebuie sa se incadreze in aceeasi categorie. Cat de des folosesti cuvantul caine in contextul tau? Exista cuvantul caine in titlu? Este cuvantul caine listat in partea de sus in site-ul tau? Este el inclus in subsolul pagini? Toţi acesti factori au un rol.
Un al mod in care motoarele de cautare determină „calitatea” site-ului tau este popularitatea. Dacă nimeni nu are linkuri catre site-ul tău inseamnă că nu esti prea important. Dacă, spre exemplu, competitorul tau are 100 de linkuri catre site-ul lui, el este considerat mai popular. Acest lucru este si mai pronunţat dacă site-uri cu linkuri catre site-ul tau sunt din aceeaşi sfera de activitate. Dacă ai avea site-uri despre jucarii pentru caini care au linkuri catre site-ul tau, asta te-ar face mai popular.

Unde sa iti plasezi cuvintele cheie

Aici lucrurile devin mai complicate. Fă astfel incat cuvintele tale cheie sa apară in poziţiile cruciale. Tag-ul titlu este desigur foarte important. Acesta trebuie sa includa neaparat cele mai importante 3 cuvinte cheie. Foloseste des cuvintele cheie si fii sigur ca ele sa apară pe poziţii inalte in pagina ta (cat mai aproape de marginea de sus).
Tabelele pot să iţi impinga textul mai jos pe pagina cand roboţii iţi examinează site-ul. Asta nu insemană să nu folosesti tabele deoarece ele sunt elemente esenţiale in crearea site-urilor web. Fii echilibrat. Ai grijă ca paginile tale web sa conţină si contextul cuvintelor cheie. De asemenea asigură-te ca foloseşti cuvintele cheie in metataguri.

Lucruri pe care sa le eviţi cand faci SEO


Fii sigur sa foloseşti linkuri HTML. Unii producatori vor să folosească imagini cu linkuri de pe pagina lor principala. Deşi arată foarte bine, acest lucru nu te ajută deloc cu motoarele de cautare. Pune linkuri către site-uri care te vor ajuta si pe tine cu motoarele de cautare dar si pe clienţi.
Nu folosi frame-uri si navigare Flash. Nu numai ca unii dintre vizitatori nu pot vedea frame-uri dar si roboţii motoarelor de cautare au probleme cu acestea. Iar in ceea ce priveste navigarea Flash, este cea mai sigură metodă să impiedici motoarele sa-ti indexeze paginile. Aceasta deoarece roboţii nu pot urma linkurile incluse in Flash, deci paginile tale vor fi inaccesibile motoarelor.
Nu fa spam. Spam-ul in orice formă este greşit. Mulţi oameni asociază spam-ul doar cu e-mailul ceea ce este fals. Se poate face spam si pe un site web iar dacă motoarele de cautare văd ca faci spam te vor penaliza.
Iată două tipuri de spam:

  • Spam de conţinut. Datele din cadrul unei pagini care sunt create astfel incat doar motoarele de cautare să le vadă.
  • Meta spam. Datele dintr-o resursa web care sunt transmise greşit cand sunt citit de un utilizator.

             Inscrierea paginilor

Ce este SEO
Ce este SEO

Majoritatea motoarelor de cautare iţi vor indexa site-ul. Dar poti fi sigur, sigur de asta? NU. Inscrie-ţi singur site-ul si fii sigur ca el este găsit si văzut. Vă sugeram ca in cazul in care va inscrieţi site-ul să inscrieti doar cele mai importante 2-4 pagini. Celelalte pagini vor fi gasite astfel dar tu esti sigur ca le-ai inscris pe cele mai importante.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *