Cele mai raspandite metode de publicitate online sunt urmatoarele:
Prin email:
Primul exemplu larg mediatizat, de publicitate online a fost realizat prin intermediul postei electronice. Pe 3 mai 1978,un comerciant din DEC (Digital Equipment Corporation), Gary Thuerk. A trimis un email la majoritatea utilizatorilor retelei ARPANET din coasta de vest a americii facand publicitate la expozitia noului model de computer DEC.
In ciuda faptului ca aceasta metoda nu prea era acceptata. Marketingul prin intermediul postei electronice s-a extins rapid si a fost cunoscut sub denumirea de ’’spam’’.
Reclame cu banner:
Reclamele online cu banner au aparut la inceputurile anilor 1990. Cand proprietarii paginilor de internet cautau venituri suplimentare pentru a isi finanta continutul paginilor web.
Serviciul comercial online Prodigy a afisat bannere in josul ecranelor pentru a promova produsele Sears. Prima reclama accesibila prin click a fost vanduta de Global Network Navigator in 1993 catre o firma de avocatura din Silicon Valley. In 1994 aceasta publicitate a luat amploare atunci cand Hotwired. Componenta online a revistei Wired, au vandut benere catre AT&T si alte companii. Primul anunt AT&T pe HotWired a avut o rata de click-uri de 44%, care insa. În loc sa redirectioneze utilizatorii catre site-ul AT&T i-a redirectionat catre un tur online al celor mai cunoscute sapte muzee de arta din lume.
Prin motoarele de cautare:
GoTo.com (redenumit Overture in 2001 si achizitionat de Yahoo in 2003) a creat in 1998 prima licitatie a unui motor de cautare. Care pe baza cuvintelor cheie introduse de utilizator pentru a cauta ceva pe internet. pe langa rezultatele cautarii erau afisate si reclame.
Google a lansat si el un asemenea program numit ’’AdWords’’ in anul 2000 . Iar in anul 2002 a introdus un sistem de clasare inteligenta care sorteaza reclamele. Dupa o combinatie de pret al ofertei si in functie de sansele care exista ca utilizatorii sa dea click pe anuntul respectiv.
In functie de tendintele recente:
Mai recent, companiile au incercat sa furnizeze mesajele lor publicitare in continuturi editoriale sau servicii de valoare. Exemplele includ Red Bull Media House care a filmat si transmis online saritura din spatiu a lui Felix Baumgartner. Revista online Coca-Cola si aplicatiile gratuite Nike pentru urmarirea performantelor sportive. Agentii de publicitate au imbratisat foarte mult in ultimul timp si fenomenul de socializare online. Și reclamele prin intermediul telefoanelor mobile. Și asta se observa din faptul ca, cheltuielile de publicitate prin intermediul mobilelor au crescut cu 90% in fiecare an din 2010 pana in 2013.
In ceea ce priveste plata si profitul obtinut, agentii de publicitate si editorii folosesc o gama larga de metode de calcul a platilor.
In 2012, agentii de publicitate au calculat ca 32% din tranzactiile de publicitate online. Au fost pentru cost-per-impresie , 66% reprezentand preferintele clientilor (exemplu costuri pe click sau costuri revenite dupa achizitionarea produselor sau serviciilor respective) si 2% reprezentand o combinatie intre cele doua.
0 comentarii