Marketing pe motoare de căutare (Internet)

Marketing pe motoare de căutare (Internet) însemnând în traducere in engleza  Search Engine MarketingSEM este prescurtarea, folosită și în românește.

Acest acronim este folosit pentru a desemna atât activitățile de promovare plătită (prin intermediul motoarelor de căutare) cât și promovarea prin tehnici SEO (Search Engine Optimization).

În prezent însă, termenul SEM este deseori folosit (în mod greșit) pentru a desemna doar activitățile de promovare plătită. Astfel, SEO este o parte componentă a SEM si nu invers. SEM are două componente principale:

  • dpromovarea plătită (prin anunțuri și reclame plătite direct către motoarele de căutare) 
  • promovarea prin tehnici SEO (redactare de blog-uri și articole, link-building, optimizare prin cuvinte, promovare prin social media) 

Utilizare

SEM sau marketingul prin motoare de căutare este folosit pentru promovarea de site-uri și bloguri . În listele de rezultate, care sunt afișate în momentul în care un utilizator tastează un anumit termen sau o expresie într-un motor de căutare.

„SEM încorporează SEO, dar marea diferență dintre cele două este că prin SEO câștigi trafic prin modalități gratuite. Dar SEM include și modalități plătite de promovare.

Practic, SEM folosește motoarele de căutare pentru a face reclamă siteului, dar SEO are ca scop obținerea organică de trafic.”

În funcție de suma licitată, anunțul (url-ul site-ului său) va fi afișat fie la începutul listei de rezultate, fie în dreapta sa, fie la final.

Aceste anunțuri sunt afișate în funcție de cuvintele cheie (termenii după care utilizatorii operează căutări) pentru care beneficiarul a licitat.

Anunțurile plătite nu sunt influențate în niciun fel de poziționarea organică a unui site. Beneficiarul plătește pentru ca site-ul său să se poziționeze mai bine decât ar face-o în mod natural. Spre exemplu, proprietarul unui site care comercializează mașini second-hand ar putea licita pentru expresia „automobile second-hand”.

Astfel, în momentul în care un utilizator va tasta expresia „automobile second-hand” în motorul de căutare, site-ul acestuia va apărea în lista de rezultate.

În funcție de sumele licitate și numărul de advertiseri, un site se poate poziționa în capul listei de rezultate, în dreapta acesteia sau la final.

Fiecare dintre aceste poziții sunt considerate poziții „avantajoase” însă cea mai dorită poziție este în capul listei. Suma licitată influențează foarte mult poziționarea.

Campanii PPC

Cea mai comună tehnică de promovare SEM mai este cunoscută sub denumirea de „campanie pay-per-click”; beneficiarul plătește doar în momentul în care un utilizator a accesat site-ul său (a dat un click).

Acesta licitează o anumită sumă pentru fiecare click și stabilește un buget fix pentru campania ppc sau plătește lunar, săptămânal sau zilnic, în funcție de numărul de click-uri.

Dacă acesta a stabilit un buget fix, atunci când bugetul său este epuizat, afișarea anunțului este întreruptă.

Dacă nu a stabilit o limită, va fi taxat de către motorul de căutare în funcție de numărul de click-uri din luna, săptămâna sau ziua respectivă.

Metode de promovare SEM

Anunțurile plătite sunt de departe cea mai uzitată formă de marketing prin motoare de căutare. Cu toate acestea, există și alte forme de promovare prin SEM:

1.reclamele plătite – Acestea sunt afișate pe site-urile afiliate motoarelor de căutare. Aceste site-uri sunt plătite de motoarele de căutare pentru a afișa aceste reclame.

De regulă, site-ul afiliat pe care este afișată o reclamă plătită trebuie să aibă legătură cu domeniul în care activează site-ul care își face publicitate.

2.Campaniile „pay-per-call” . Aceasta este o formă relativ nouă de promovare SEM care se aplică doar utilizatorilor care operează căutări de pe telefonul mobil.

Marketing pe motoare de căutare (Internet )
Marketing pe motoare de căutare (Internet )

Această metodă presupune ca beneficiarul să plătească doar în momentul în care este contactat telefonic de un client care a văzut anunțul pe telefonul său. 


0 comentarii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Avatar placeholder

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *