Instrumente de promovare a marketingului online
Instrumente de promovare a marketingului online
Mediul online vine să completeze metodele tradiţionale de promovare cu o serie de metode de comunicare instantanee, la un cost redus şi cu un nivel foarte exact de segmentare a pieţei. Există o serie de metode de promovare în online: site-ul în sine, publicitatea plătită (prin anunţuri, prin bannere, prin clipuri), optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, promovarea prin reţelele de socializare, promovarea prin parteneri şi afiliaţi şi prin newlettere.
Cu ajutorul marketingul online, compania poate să atragă un număr foarte mare de potențiali clienți prin intermediul dezvoltării unui site web, oferind totodată posibilitatea îmbunătățirii imaginii actuale a companiei.
Noțiunea de site web
Noțiunea de site web provine din expresia engleză ”web site” și desemnează o grupă de pagini web multimedia, accesibile în Internet și care sunt conectate între ele prin așa-numite hiperlink-uri.
Site-ul web este privit ca o carte de vizită a unei companii,fiind totodată interfața dintre vizitator și companie. Acesta poate fi privit din mai multe perspective, cum ar fi cea a unui canal de distribuție, a unui mijloc de promovare, a unui magazin.
Rolul site-ului web este de a-i determina pe consumatorii potenţiali să-l viziteze. Să descopere informaţiile conţinute în acesta şi să facă pasul de achiziţie. De cele mai multe ori consumatorii accesează un site datorită activităţilor clasice de marketing . Și comunicare ale mărcii şi, de aceea, sincronizarea şi armonizarea cu activităţile prin intermediul Internetului este esenţială.
Unul dintre obiectivele cele mai importante care sunt urmărite în cazul unui site este ca acesta să determine un aflux cât mai mare de vizitatori (trafic) şi, mai ales, implicare; în consecinţă, un feedback cât mai puternic din partea acestora. Pentru a creea un site web eficient se iau în considerare principalele obiective, cum ar fi: prezentarea imaginii companiei și consolidarea acesteia, promovarea produselor sau serviciilor companiei, caștigarea încrederii clienților pe site-ul companiei, atragerea vizitatorilor pentru a petrece cât mai mult timp pe site, diferenșierea ofertei și site-ul copaniei față de concurență. Pentru a crea un site de succes se ține cont de urmatorele aspecte:
Dezvoltarea unei pagini web
Dezvoltarea unei pagini web eficiente, optimizarea site-ului, verificarea site-ului. Publicarea de comunicate de presă referitare la activitatea companiei, crearea de oferte promoționale pentru a atrage noi clienți, . Crearea unei platforme în care pot comunica atât vânzătorii cât și cumpărătorii între ei.
Prin dezvoltarea unui site, marketingul online poate atrage un număr foarte mare de potențiali clienți. Astfel poate înbunătați imaginile pe care le au companiile la momentul actual. Site-ul web este considerat o modalitate foarte eficientă prin care se poate comunica cu partenerii de piață, dar și cu potențiali consumatori. Pe lângă instrument de marketing mai poate fii vazut și ca instrument de vânzare, de promovare, de comunicare și chiar de cercetare.
Search Engine Optimization
Un alt instrument de pomovare sunt motoarele de cautare sau Search Engine Optimization (SEO). Și reprezintă aducerea site-ului web în topul clasificărilor căutărilor de date. Motoarele de căutare sunt modul prin care 90% dintre oameni localizează resursele internet de care au nevoie, iar Google are o cotă de piaţă de 75% în Europa şi în America de Nord[1]. În prezent, Google este considerat drept cel mai important și cel mai folosit motor de căutare. De asemenea, se estimează că în următorii ani va fii cel mai mare plasator de reclame din lume. Mai sunt și alte motoare de căutare la fel de importante, cum ar fi: Yahoo și Bing.
În urma unui studiu asupra comportamentului utilizatorului de web a rezultat că 84% dintre căutătorii de date nu trec niciodată de sfârşitul paginii a doua de rezultate Google şi 65% dintre ei nu dau click niciodată pe rezultate plătite. O campanie pentru îmbunătăţirea poziţionării în clasamentul rezultatelor returnate de către motoarele de căutare constă. În trei etape: planificarea şi pregătirea,campania în sine, monitorizarea şi întreţinerea neîntreruptă. Prima etapă este considerată cea mai importantă, dar și celelalte trebuie privite cu atenție.
Bannerele
Bannerele sunt echivalentele panourilor din publicitatea convenţională sau ale inserturilor din ziare şi reviste şi reprezintă instrumente promoţionale importante. Bannerul reprezintă o imagine grafică statică sau animată, care se realizează cu scopul de a atrage atenţia vizitatorului asupra unei anumite surse sau pagini informative. Din acest motiv, un prim element care atrage este design-ul . Și se folosesc desene simple, sugestive, cu un mesaj clar şi scurt.
Plata unui banner se face în funcţie de numărul de click-uri pe care acel banner l-a determinat. Și nu raportat la durata bannerului, deci plata este generată de comportamentul specific al consumatorilor. Eficienţa bannerului poate fi mai mare decât a unei reclame TV sau tipărite. Deoarece consumatorul potenţial intră într-un contact direct cu produsele. Și serviciile comercializate prin click-ul pe banner, obţinând pe loc toate informaţiile legate de produs de care are nevoie.
Un alt instrument de promovare a marketingului online sunt rețelele de socializare. Rețelele de socializare sunt definite ca un numar de indivizi care fac parte dintr-un grup . Și au un scop comun, asemanându-se cu o comunitate sau un cartier . În ultimi ani au apărut din ce în ce mai multe rețele de socializare. Doar două dintre ele s-au remarcat printr-o dezvoltare acelerată şi printr-un număr foarte mare de utilizatori, acesatea sunt Facebook şi Twitter.
Facebook este o reţea socială ce a fost lansată în februarie 2004. Pentru a putea utiliza site-ul, utilizatorii trebuie să se înregistreze şi să îşi creeze un profil personal. Unde pot adăuga alţi utilizatori ca „prieteni”, pot comunica, pot primi notificări automate. În plus, utilizatorii se pot alătura unor grupuri de interes comun şi îşi pot organiza prietenii în funcţie de anumite criterii. Site-ul permite crearea unui cont doar persoanelor care declară că au minim 13 ani împliniţi.
Twitter este un website deţinut şi operat de către Twitter Inc., care oferă atât servicii de social networking. Cât şi servicii de microblogging, permiţându-le utilizatorilor să trimită şi să citească mesaje între ei, denumite „tweets”. Acestea sunt mesaje scurte de tip text, de maxim 140 de caractere ce apar pe pagina de profil a utilizatorului. Într-o competiţie directă cu Facebook, aceste două reţele de socializare sunt în cursă. Pentru atingerea unui prag din ce în ce mai mare de utilizatori.
Twitter este cea mai puternică unealtă de interacţiune online, a fost nominalizat la Premiul Nobel pentru pace în anul 2009 pentru influenţa în zonele de conflict. Într-o eră a informaţiei atât de agitată şi schimbătoare, Twitter a simplificat calea de acces la informaţie.
Google este unul dintre concurenţii indirecţi pe care-i are Facebook. Fiind singurul site care îl depăşeşte ca număr de utilizatori unici pe lună. La sfârşitul lunii iulie 2011, Google şi-a lansat propria reţea socială, Google Plus, având puterea financiară de a fi un concurent de remarcat. Google+ integrează servicii ca Google Profiles şi Google Buzz. Dar introduce şi noi servicii: Circles, Hangouts şi Sparks, urmând să fie produs şi sub forma unei aplicaţii de tip desktop. Fiind deja disponibilă pentru Smarphone-uri ce folosesc sistemul de operare Android sau IOS.
0 comentarii