Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare.
SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet. Care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie, astfel mărindu-se traficul calitativ al site-ului și experiența oferită utilizatorilor.
Această „industrie” relativ nouă implică un set de operații efectuate de echipa de promovare în sensul creșterii pozițiilor unui site web în lista de rezultate ale căutărilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante și relevante din punctul de vedere al afacerii respective.
(SEO) este procesul de îmbunătățire prin metode organice (naturale – fără plata) a vizibilității unui site web în cadrul rezultatelor motoarelor de căutare, pentru obținerea unei poziții cât mai înalte pentru unul sau mai multe cuvinte cheie dorite, prin intermediul unor modificări făcute la nivelul site-ului (cod sursa,design și conținut) și în afara site-ului (prin construirea de linkuri).
Cele mai mari costuri generate de optimizarea căutărilor organice provin din angajarea de consultanți SEM și din schimbarea tehnologiilor care stau la baza site-ului, deoarece de multe ori acesta trebuie refăcut complet pentru integrarea unui sistem de administrare a conținutului (CMS – Content Management System).
Deciziile avute în vederea optimizării unui site web pentru motoarele de căutare trebuie sa se bazeze în primul rând pe ceea ce potențialii clienți s-ar aștepta sa găsească pe acel site, din aceasta cauza este foarte important sa nu se folosească repetarea excesiva a unor cuvinte cheie sau alte practici ce ar putea îngreuna accesul utilizatorilor la informațiile publicate.