Companii românești pe Facebook

Companii românești pe Facebook

Principalul instrument de promovare a afacerii în mediul online este Facebook. Cu un număr de utilizatori în continuă creștere, mai multe companii romanești încep să acorde o importanță din ce în ce mai mare rețelelor de socializare. Creând pagini pe Facebook, conturi pe Twitter și alte rețele.

Deși nu este o rețea unde se pot achiziționa produse sau servicii, este o rețea de socializare. Relațiile care se pot creea cu comunitatea virtuală poate fii benefică unei companii în mai multe moduri. Pagina de Facebook este diferită prin scopul pe care îl are și prin instrumentele de socializare pe care le dispune de contul de Facebook. Fiind totodată o extensie a site-ului oficial a companiei sau o platformă foarte eficientă de PR.  

În jur de 49 % din firmele românești postează zilnic pe o rețea de socializare pentru a se promova, potrivit studiului. „Social media şi mediul de afaceri românesc” al companiei de  Ernst & Young România. De asemenea potrivit studiului 74 % dintre firmele românești folosesc o rețea de socializare. Pentru promovarea companiei și că plănuiesc să le utilizeze în continuare. Iar 13 % dintre companiile care au participat la studiu nu utilizează o rețea de socializare. Dar plănuiesc utilizarea uneia în viitorul apropiat.

 Conform studiului EY România, platforma preferată în România este Facebook, având un procent de 92%. Facebook rămâne și la nivel global în preferințele utilizatorilor având un procent de 93%.

Majoritate companiilor

  Majoritate companiilor care au participat la studiu, alocă pentru marketingul pe rețelele de socializare între 1 și 5 ore pe zi. În timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Publicare de conținut nou variază, 49% dintre companii postează zilnic, 15% postează o dată la 2 sau 3 zile, 21% săptămânal. Iar 15% lunar sau o dată la căteva luni.

Rețelele de socializare sunt folosite de companii în medie de 2 sau 3 ani. Scopul lor cel mai întâlnit în utilizarea rețelei de socializare este comunicarea de brand, în jur la 87% și marketing sau vanzări în jur de 85%. De asemenea mai sunt utilizate și pentru recrutare, networking, iar intr-o masură mai mică pentru analiză competitivă și cercetare. Companiile mai consideră că marketingul este mai eficient pe rețelele de socializare. Prezența lor în social media fiind un avantaj competitiv.

În România, există firme care nu au încă pagină de Facebook. Poate fi din cauză că, aceste companii nu au auzit de potențialul unei prezențe constante pe social media sau au ales în mod eronat. Fără a avea cunoștințe de specialitate să folosească un profil personal de Facebook pentru afacere.

Companii românești pe Facebook