Rețeaua de socializare Facebook
Facebook a fost fondat de către Mark Zuckerberk, în anul 2004, în timp ce studia psihologia la Universitatea Harvard. Inițial s-a numit „TheFacebook”, numele fiind preluat din foile de hârtie distribuite bobocilor, profilarea studenților și a personalului. În termen de 24 de ore, 1.200 de studenți de la Harvard au semnat. Iar după o lună, mai mult de jumătate din populația de licență a avut un profil.
Rețeaua a fost extinsă prompt la alte universități din Boston, Ivy League și în cele din urmă toate universitățile din Statele Unite ale Americii. A devenit „Facebook.com” în august 2005, după ce adresa a fost achiziționat pentru 200.000 $. Din septembrie 2005 puteau să se înscrie și liceenii din Statele Unite ale Americii. Apoi a început să se răspândească în întreaga lume, ajungând la universități din Marea Britanie în luna următoare. Din septembrie 2006, rețeaua a fost extinsă dincolo de instituțiile de învățământ pentru orice persoană cu o adresă de e-mail înregistrată. Patru ani mai târziu, site-ul a devenit una dintre cele mai mari site-uri web din întreaga lume. Vizitat de 400 de milioane de oameni pe lună. Site-ul permite crearea unui cont doar persoanelor care declară că au minim 13 ani împliniţi.
În 2007, Facebook a lansat propria platforma pentru dezvoltarea de aplicații. Platforma este formată dintr-un limbaj bazat pe HTML marcare numindu-se Facebook Markup Language. O interfață de programare a aplicațiilor (API) pentru efectuarea transferului de stat de reprezentațional face apel la Facebook. Un limbaj de scripting numit Facebook JavaScript pentru a îmbogăți experiența utilizatorului. Precum și un set de biblioteci de programare client. În general , instrumentele care alcătuiesc platforma Facebook sunt numite vag API Facebook.
La ora actuală Facebook este una dintre cele mai mari rețele de socializare de pe Internet
Misiunea Facebook
Misiunea Facebook este de a oferi oamenilor puterea de a împărtăși și de a face lumea mai deschisă și mai conectată. Oamenii folosesc Facebook pentru a rămâne conectați cu prietenii și familia. Pentru a descoperi ce se întâmplă în lume, și de a împărtăși și de a exprima ceea ce contează pentru ei. Utilizatorii se pot alătura unor grupuri de interes comun şi îşi pot organiza prietenii în funcţie de anumite criterii. Este o modalitate de a cerceta interesele și să învețe lucruri noi. Oferă o modalitate de a extinde cercul social cu oameni pe care nu iau mai întâlnit. Deși mulți oameni încep prin gasirea și reconectarea cu prieteni vechi.
În luna aprilie, cei de la Facebook au anunțat datele primului trimestru din acest an. Rețeaua de socializare are 1,65 de miliarde de utilizatori activi lunari. A crescut cu 15% față de aceași perioadă a anului trecut și 1,51 de miliarde de utilizatori mobili, cu 21% față de anul trecut. De asemenea, compania mai are 1,09 miliarde de utilizatori activi zilnic, cu 16% față de anul trecut și989 milioane de utilizatori activi zilnic de telefonie mobilă, cu 24% față de anul trecut. Venituri totale de 52 % acestea fiind 5,4 miliarde de dolari. Iar veniturile din publicitate au crescut cu 57 %, adică 5,2 miliarde de dolari
Romania
În Romania conform celor de la Facebrands.ro, serviciile de monitorizare și analiză a activității pe Facebook în Romania, au înregistrat 8.500.000 conturi de utilizatori de Facebook în Romania. Cei mai mulți dintre românii prezenți pe Facebook au o vârstă cuprinsă între 25 și 34 de ani (28,2%), de asemenea cei cu vârsta între 18 și 24 de ani (21,7%), urmați la mică distanță de cei cu vârsta cuprinsă între 34 și 44 de ani (20,7%). În ceea ce privește structura pe sexe, sunt înregistrați mai mulți bărbați decât femei ( 50,32% bărbaţi, respectiv 49,48% femei). Cei mai mulți dintre ei au trecut la statusul relației căsătorit/ă (66,52%), urmați de cei care au la statusul relației drept singur/ă (23,56%).
Facebook devine mai mult decât doar o modalitate de a ține pasul cu prietenii sau familia,
este de asemenea și un nou mod de introducere pe piață. Companiile își crează pagini de business pentru a se conecta cu clienții lor. La un nivel mai personal și pot oferii campanii de marketing, cupoane sau oferte speciale pentru fanii lor de pe Facebook.
Rețeaua de socializare Facebook
0 comentarii