Oportunitatea creării unui site web al organizației
La prima vedere, crearea si dezvoltarea unui site web al organizației reprezintă o problema deja rezolvata. Într-adevăr, din punct de vedere strict tehnic, crearea acestuia nu mai constituie un obstacol.
În fata organizațiilor care doresc acest lucru. Microsoft FrontPage Express (un program specializat in crearea de pagini web. Integrat in cadrul Internet Explorer) sau Netscape Composer (un alt program specializat integrat in cadrul Netscape Communicator) au rezolvat problema.
Din punct de vedere al marketingului, crearea si dezvoltarea unui site web trebuie însă sa aibă ca suport existenta unor nevoi specifice, concrete, legate. În cea mai mare parte de modul in care se desfășoară comunicația de marketing a organizației. Este important de reținut in acest context ca un site web nu face minuni peste noapte in domeniul marketingului: in general, acesta nu creează produse, nu stabilește preturi, nu expediază produse la beneficiarul acestora, nu dublează notorietatea organizației si nu ii triplează vânzările.
Site-ul web
Site-ul web poate contribui semnificativ la maniera in care organizația. Realizează schimbul de informații cu mediul sau de marketing, preponderent cu clienții (efectivi si potențiali) si cu concurenții săi.
In primul caz este vorba despre furnizarea unui volum de informații atractive si suficiente pentru a determina o reacție favorabila a clienților: Cumpărarea sau comandarea produselor (serviciilor) promovate sau cel puțin solicitarea de informații suplimentare despre acestea.
In al doilea caz este vorba despre diferențierea organizației in raport cu competitorii săi. În general si in special din punct de vedere al comunicației de marketing.
Site-ul web
Site-ul web al organizației trebuie sa fie perceput astfel ca un instrument de marketing on-line, cu caracter strategic, al acesteia. Acesta nu poate fi creat pentru a răspunde unor necesitați de moment, pentru a limita. Sau elimina anumite situații tactice nefavorabile, sau pentru ca, in ultima instanța, este de bon-ton pentru „o firma care se respecta”. Crearea sa implica, din partea organizației, angajamentul clar pentru:
(1) integrarea si utilizarea acestuia in comunicația de marketing a organizației;
(2) alocarea unor resurse specifice (tehnologie, bani, oameni si timp) pentru actualizarea si extinderea conținutului sau.
Iată câteva întrebări ale căror răspunsuri pot orienta organizația in încercarea sa de a crea un site web:
(a) Este piața suficient de larga din punct de vedere al ariei pentru a presupune acoperirea acesteia si prin intermediul Internetului?
(b) In ce măsura consumatorul / utilizatorul potențial are acces la Internet si, respectiv, îl utilizează pentru a obține informații sau a cumpăra diferite produse sau servicii?
(c) Este piața suficient de mare din punct de vedere al capacitații sale pentru a asigura rentabilitatea promovării si, eventual, vânzării prin intermediul Internetului a produselor si serviciilor organizației?
(d) In ce măsura produsele (serviciile) pentru care urmează sa fie creat site-ul. Pot fi promovate adecvat utilizând Internetul si, ca instrument specific, site-ul web?
(e) Dispune organizația de capacitatea logistica necesara pentru a expedia (presta) efectiv produsele (serviciile) promovate prin intermediul site-ului web?
(f) Care va fi efectul generat asupra vânzărilor produselor (serviciilor) prin crearea site-ului web?
(g) Care va fi efectul generat asupra imaginii organizației prin crearea site-ului web?
Oportunitatea creării unui site web al organizației
0 comentarii