Istoric –termenul marketing viral
martie 02, 2021

Istoric – termenul marketing viral

Termenul marketing viral a fost adoptat de capitalistul Steve Jurvetson in 1997 pentru a descrie obiceiul celor de la Hotmail de a atasa reclama in mailurile catre utilizatori. Presupunerea este ca daca o astfel de reclama ajunge la un user susceptibil. Acel user va deveni „infectat” (se va inregistra) si atunci poate infecta alti useri. Cat timp fiecare user infectat va trimite mailuri la mai mult de unul dintre userii susceptibili. Conform standardelor rezultate din epidemiologie cresterea numarului de useri infectati. Va creste cu o rata al carei segment initial pare exponential.

Daca fiecare utilizator va trimite mailuri catre mai multi useri susceptibili atunci campania va continua, teoretic, la nesfarsit. Sau pana cand toti userii susceptibili primesc mesajul. Chiar daca mesajul nu este trimis chiar asa de des, el poate fi trimis de mai multe ori decat a fost trimis initial. De exemplu, consideram ca o campanie incepe trimitand mailuri la 100 de utillizatori. Nu toti dintre ei vor trimite mailul mai departe. Dar unii dintre ei o vor face. Sa zicem ca acestia sunt in procent de 80%. In acest caz, 80 de oameni au primit prima generatie de mesaje.

De aici procentul va scade exponential, fiecare generatie fiind mai mica, cum ar fi 80, 64, 51.2, 40.96, 32.768, 26.214, 20.971, 16.777, 13.421, 10.737. Eventual, campania se va sfarsi de la sine. Dar la sfarsit, campania careia i s-au alocat fonduri pentru trimiterea mailurilor catre 100 de utilizatori, va avea un target de inca 357, in acest caz, de utilizatori contactati prin metoda virala si, bineinteles, gratuit.

Istoric termenul marketing viral
Istoric termenul marketing viral
business-to-consumer

Cea mai dificila problema este achizitionarea si pastrarea unei baze mari de clienti. Prin intermediul Internetului si al efectelor mailurilor publicitare, eforturile B2C (business-to-consumer) au un impact mai mare decat celelalte instrumente ale marketingului. Email-ul genereaza 15% din vanzarile online din America de Nord, procentul continuand sa creasca. Tehnica marketingului viral evita deranjul provocat de spam si incurajeaza utilizatorii unui anumit produs sau serviciu sa il recomande prietenilor.


Read More About Us

Related Posts

Crafting Digital Experiences, Igniting Imagination

Crafting Digital Experiences, Igniting Imagination

Why Choose Us?
Innovative Design: We push boundaries to create visually striking and unique designs that stand out in the digital realm.

User-Centric Approach: Your users are at the heart of our designs, ensuring an intuitive and delightful user experience.
Custom Solutions: Every project is a canvas, and we tailor our designs to suit your brand, your audience, and your goals.

citește mai mult
We’ve Moved to a New Creative Hub!

We’ve Moved to a New Creative Hub!

Hello to all our amazing followers and clients! We have some big news to share – Delta Design Agency has officially moved to a brand new office space!

A Bigger Canvas for Creativity:
Our new space is more than just an office; it’s a canvas where our creative ideas will flourish and evolve.

We’ve designed it to be an inspiring environment where innovation and collaboration can thrive.

citește mai mult
HiSport Project in Progress: Deadline is close!

HiSport Project in Progress: Deadline is close!

Hello, dear subscribers and clients! Our project is underway and we are just suffering from lack of time and staff for it, but we will make it by the deadline!

The Journey of Creation: Over the past month, our team poured their hearts and souls into this project, pushing the boundaries of design to deliver a product that truly represents our client’s vision and goals

citește mai mult

0 Comentarii