Obţinerea feed-back-ului depinde de tipul de site
Feed-back-ul
Succesul oricărei cercetări sau acţiuni întreprinse îl reprezintă analiza rezultatelor şi acţiunea în consecinţă. În domeniul promovării pe Internet este absolut nececar să cunoaştem productivitatea oricărei acţiuni. Este de dorit a se cunoaşte bugetul cheltuit cu acţiunile şi ce profit aduc ele, care sunt cele mai bune metode. Ce cred consumatorii despre firmă, şi ce vor.
Dacă nu se interpretează feed-back-ul, firmele nu sunt capabile să anticipeze doleanţele utilizatorilor, ceea ce duce implicit la pierderi materiale. Obţinerea feed-back-ului depinde de tipul de site pe care îl avem:
- Dacă se comandă prin telefon, se pot întreba direct interlocutorii
- Numărarea accesărilor site-ului – există un soft are arată câţi utilizatori au vizualizat site-ul. Se urmăreşte fluxul periodic.
- Utilizarea de softuri care oferă date în plus: media zilnică, săptămânală sau lunară, informaţii despre utilizator şi despre server-u utilizat. Numpărul celor care vin pentru prima dată sau revin, data şi ora accesării, timpul dintre două accesări. Traseul urmat de vizitator în cadrul site-ului, reprezentarea grafică a analizei datelor de mai sus.
Cele trei pricipii ale unui social brand:
- WIN-WIN RELATIONSHIPS – un social brand nu pune înaintepriorităţilesale, ci caută să le pună pe cele ale publicurilor salen menţinând un grad ridicat de transparenţă
- ACTIVE LISTENING –un social brandmonitorizează permanent mediulonline, căutând să identifice conversaţiile relevante şi acţionând în timp util pe baza datelor obţinute
- APPROPRIATE SOCIAL BEHAVIOUR –un social brand are oprezenţăbine definită în social media şi care răspunde etichetei comunităţii online din care face parte.
Feedback-ul pozitiv
Feedback-ul pozitiv este un proces în care efectele unei mici perturbații a unui sistem implică o creștere în mărimea perturbație . Altfel spus, A produce mai mult B, care, la rândul său, produce mai mult A. În schimb, un sistem care răspunde la o perturbație într-un mod care reduce efectul acesteia este un sistem cu feedback negativ.
Reţelele sociale sunt un loc în care se clădesc reputaţia şi încrederea pe care publicul o are într-o anumită companie.