Conceptul de marketing online

În zilele noastre Internetul a ajuns să fie o formă de comunicare și de informare a lumii moderne, de aceea tot mai multe firme aleg să aibă pe lângă sedii fizice și sedii virtuale. Internetul a ajuns să schimbe lumea în care trăim , conducand la un mediu din ce în ce mai conectat.

Intentetul

La început Intentetul era folosit strict pentru cercetare, acum utilizăriile lui fiind nelimitate. Având mult mai ușor acces la informații, putem comunica cu oamenii din întreaga lume. Putem partaja articole, clipuri video, fotografii și multe altele.

Era informațională a fost propulsată de Internet, unde sunt create piețe puternic concurențiale. Unde consumatorul țintește firma și nu invers,avand acces direct la ofertele concurenței. În mediul online consumatorii trebuie să fie atenți în privința prețurilor și mult mai exigenți în privința calității. Un rol important pe Internet îi revine marketingului, fiind considerat factorul decisiv în strategia corporativă în cadrul firmelor cât și în mediu virtual. În actuala economie digitala, marketingul trebuie să intervină pentru ca firmele să fie cât mai cunoscute în mediu virtual prin plasarea lor în topul motoarelor de cautare și de asemenea prin promovarea acestora prin cât mai multe alte site-uri și retele de socializare.

În ultimul deceniu, marketingul pe Internet a început să fie din ce în ce mai utilizat. Destul de abordat în numeroase publicații, în special în Statele Unite ale Americii.

Evoluția marketingului pe Internet a fost înfluențată de factorii tehnologici și economici. La început piața era foarte fragilă și nu foarte promițătoare, Internetul având un viitor incert.

În zilele noastre, activitățile de marketing au devenit foarte importante pentru mediul afacerilor. Datorită schimbărilor frecvente care apar pe piață. Apariția consumatorilor din ce în ce mai informați, puterea consumatorilor crește, competiție strânsă. Raportul calitate preț are o importanță crescândă, consumatorii nu mai sunt loiali doar unei singure mărci sunt aspecte pe care o companie trebuie să o ia in calcul pentru a rămâne pe piață.

Conceptul de marketing online