Cum functioneaza publicitatea pe Facebook

Reclamele Facebook sunt concepute sa-i ajute pe promotori sa le prezinte utilizatorilor reclame pe care acestia sa le considere interesante si relevante.

Cum functioneaza publicitatea pe Facebook

Firmele platesc site-ul Facebook sa afiseze reclame pentru persoanele care ar putea fi interesate de mesajul lor. Iata un exemplu:

Cum functioneaza publicitatea pe Facebook

Reclamele sunt selectate pe baza activitatilor de pe Facebook (de exemplu, aprecierea unei pagini sau adaugarea unui comentariu la o postare). Si a informatiilor distribuite (de exemplu, orasul, ziua de nastere). De asemenea, reclamele pot fi selectate pe baza informatiilor pe care le distribui promotorilor sau a modului în care folosesti aplicatiile si site-urile web ale acestora.

Reclame realizate pentru utilizatorii de Facebook

Pe cat este posibil, se doreste ca reclamele de pe Facebook sa corespunda intereselor utilizatorilor. Reclamele pot fi selectate pe baza informatiilor pe care le distribui pe site. Cum ar fi paginile care-ti plac si alte informatii, de exemplu varsta si sexul. Promotorii si partenerii lor de marketing pot sa ajunga la utilizatori prin folosirea informatiilor pe care le au deja. Cum ar fi modul în care ei folosesc site-urile web si aplicatiile.

În general, reclamele de pe Facebook sunt selectate pentru tine pe baza:

  • Activitatea ta pe Facebook;
  • Informatii pe care le-ai distribuit promotorilor;
  • Informatii de la parteneri;
  • Site-urile web pe care le-ai vizitat si aplicatiile pe care le-ai folosit.

Tipuri de reclame pe Facebook

Reclame relevante: O firma creeaza o reclama si plateste site-ul Facebook sa o afiseze persoanelor care o considera relevanta. De exemplu, poti vedea o reclama pentru o sala de sport daca locuiesti în apropiere, te incadrezi intr-un anumit interval de varstă si iti place sa alergi. Reclamele pot trimite catre site-uri web, pagini de Facebook, aplicatii sau evenimente.

Aceste reclame prezinta uneori mesajul unui promotor langa actiunile pe care tu si prietenii tai le-ati efectuat pe Facebook . Cum ar fi aprecierea unei pagini. De exemplu, o reclama la un restaurant de sushi poate contine informatia conform careia unui prieten ii place pagina de Facebook a restaurantului respectiv. Facebook coreleaza reclamele si prietenii pentru a asigura o modalitate usoara de a gasi produsele . Si serviciile care te intereseaza, pe baza continutului pe care prietenii tai il apreciaza si il distribuie.

Articole sponsorizate: Multe din activitatile de pe Facebook (de exemplu, aprecierea unei pagini) sunt postate in cronologia ta. Insa exista mult prea multe activitati pentru ca totul sa se afiseze. De aceea se permite promotorilor sa sponsorizeze activitatile care sunt relevante pentru firmele lor. Pentru a se asigura ca mai multe persoane dintre cele carora le-ai distribuit activitătile vor vedea activitatile respective. De exemplu, daca ai apreciat pagina de Facebook a unui restaurant, acel restaurant poate plati pentru a sponsoriza postarea despre aprecierea ta, astfel incat sa apara in rubrica Noutati a mai multor prieteni.

Tipuri de informaţii distribuite de site-ul Facebook pentru promotori

Facebook furnizeaza promotorilor si partenerilor acestora informatii despre performanta reclamelor lor. Cum ar fi cate persoane au vazut reclamele sau au apasat pe ele si informatii demografice cu privire la categoriile de persoane care au vazut o reclama. Aceste informatii ii ajuta pe promotori si pe partenerii lor să inteleaga si sa evalueze eficienta reclamelor lor. De asemenea, ajuta, atat pe ei, cat si pe Facebook sa afiseze utilizatorilor reclame de mai buna calitate si mai interesante. Nu se distribuie promotorilor informatii cu caracter personal despre cine anume a vazut sau a apasat pe reclame, fara a avea permisiunea utilizatorilor.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *