Etapele de realizare a unui site
Existenta unui site Web reprezinta in prezent cel mai modern si eficient mijloc de prezentare si de activitate in Internet, pentru o persoana fizica sau o organizatie.
Pentru realizarea site-urilor Web, au fost realizate o multime de instrumente software, incepa nd cu cele mai simple de tip WYSIWYG (what-you-see-is-what-you-get), la cele de nivel inalt, pentru construirea aplicatiilor bazate pe Web, la servicii care adauga elemente de finisare, dand un aspect deosebit de profesional site-ului.
In general se recomanda beneficiarilor sa apeleze la o firma de specialitate pentru realizarea unui site Web.
Astfel este necesar sa se efectueze o analiza a oportunitatii realizarii unui site. Analiza efectuata de specialist trebuie sa stabileasca in primul rand urmatoarele elemente :
- Este nevoie de un site Web?
- Ce tip de site este necesar?
- Care este suma alocata disponibila pentru realizarea site-ului?
- Este cel mai indicat disigner?
- In ca t timp se poate realiza?
- Ce browser se prefera?
- Cat de rapid se pot incarca paginile?
- Ce motoare de cautare va fi listat site-ul?
- Platforma sistem va fi utilizata?
Companiile de design Web inseamna de obicei mai mult deca t o ma na de oameni, care se ocupa de partea grafica a unui site. Aceste companii asigura in mod frecvent consultanta precum si o parte din servicii necesare pentru realizarea unui site.
Pentru crearea unui site performant sunt necesar de parcurs urmatoarele etape :
– Etapa 1 – Proiectare (Design)
– Etapa 2 – Promovare (Marketing)
– Etapa 3 – Gazduirea (Hosting)
– Etapa 4 – Administrare.
Etapele de realizare a unui site
Proiectarea
Proiectarea, nu înseamnă numai partea de conceptie grafica a paginilor Web, ci si crearea oricaror programe necesare (de exemplu, pentru legarea la o baza de date) sau de formulare folosite pentru colectarea de informatii de la utilizatorii (vizitatorii) site-ului.
In general, companiile care se ocupa cu dezvoltarea site-urilor Web, se ocupa si de promovarea acestuia. Promovarea site-ului prin bannere publicitare si posta electronica. Constituie o metoda eficienta in cresterea traficului de acces la site-ul respectiv.