Metode de transmisie

Canalul prin care se transmite mesajul in cazul marketingului viral trebuie sa fie usor de folosit, dar mai ales sa faciliteze transmiterea mai departe. Internetul este mediul ideal pentru marketingul viral datorita costurilor foarte mici, a vitezei de propagare a raspunsului, a usurintei de folosire, insa si telefonia mobila prin tehnologiile de-a dreptul revolutionare vine tare din urma. Canalele de transmitere a mesajului joaca un rol extrem de imortant in succesul sau esecul campaniei de marketing viral, de aceea caracteristicile si limitele fiecaruia trebuie analizate foarte bine inainte sa facem o alegere. Am enumerat mai jos o serie de metode prin care se poate realiza transferul mesajului de la emitator (compania) catre receptori (clienti, potentiali clienti).

Metode de transmisie

Linkuri prin messengerele instant

1. transmiterea de linkuri prin messengerele instant (AIM, ICQ, MSN, YAHOO!, JABBER, GOOGLE TALK);

Acest mod de transmitere a mesajului in marketingul viral este unul dintre cele mai raspandite, alaturi de email marketing. Hyperlinkurile sunt trimise prin servere de mesaje instant cum ar fi AIM, ICQ, MSN, Yahoo!, sau Google IM.

2. distribuirea de carti electronice gratuite; cartile electronice pot fi obtinute gratuit de pe site-ul companiei care initiaza campania. In cadrul acestor carti, pot fi inserate linkuri catre siteul vizat, oferind gratuit o carte electronica cu informatie de valoare, intr-un domeniu inrudit cu cel al site-ului promovat, care sa includa reclame si link-uri in cit mai multe pagini din site. Va fi transmisa de la un utilizator la altul si va genera trafic pe o lunga perioada de timp;

3. distribuirea de software gratuit; in software pot fi introduse randuri cu linkuri catre anumite produse sau datele de contact ale companiei;

Web hosting

4. realizarea de web hosting; realizarea de free host pentru diverse web pages, cu conditia postarii de bannere cu mesajul legat de produsul vizat, in partea de sus a siteului;

5. folosirea template-urilor gratuite, dar inscriptionate cu mesajul de marketing;

6. folosirea forumurilor de discutii;

7. folosirea asa-ziselor electronic gift certificates; electronic gift certificates se refera la e-carduri cadou de cumparaturi. Acestea au o valoare prestabilita, pot fi inmanate clientilor fideli care aduc un anumit profit companiei, sau dimpotriva pot fi achizitionate si facute cadou pentru ca beneficiarul sa poata cheltui suma inscrisa pe e-card dupa bunul sau plac. Gift certificateurile sunt extrem de folositoare si au patruns la noi de pe piata internationala unde sunt destul de raspandite. Acestea sunt folosite de obicei, in cazul in care compania dispune deja de un anumit numar de clienti fidelizati. Rata de retentie a clientilor in comertul electronic este sub 18%. In Romania aceasta rata este de cca. 6%;

8. folosirea blogurilor; jurnalele online creeaza apropierea publicului tinta de anumite puncte de interes, ii confera acestuia tangibilitatea si familiaritatea fata de anumite fenomene sociale;

Newsletter

9. folosirea newsletter-ului; marketingul viral ne permite sa crestem exponential vizibilitatea online prin simpla utilizare a retelei existente de clienti si abonati la newletter. Functioneaza ca o gigantica masina de dat referinte din „gura in gura”. La fel ca un virus, vorbele se pot raspandi usor de la o persoana la multe altele, asa incit convingandu-va clientii sa va recomande la familia si prietenii lor puteti determina o crestere impresionanta a popularitatii companiei si, automat, a produselor.

10. folosirea campaniilor de email marketing;

11. folosirea de viral videos; viral videos se refera la lansarea de video clipuri cu tenta umoristica sau cu informatii inedite, “imprastiate” pe internet prin procesul de share, prin email sau mesajele IM, bloguri sau alte canale media. Avantajul in cazul video-clipurilor este acela, ca de obicei, se trimite un URL catre videoclipul respectiv, si asta se transforma in trafic pentru siteul tau. Spoturile video sau audio sunt gandite pentru a fi suficient de amuzante ca sa-l determine pe cel care le vede sa le trimita prietenilor sai. Spotul respectiv trebuie sa contina si reclama firmei sau produsului dumneavoastra, de obicei la sfarsit, sau dedus din context. Spotul se propaga singur, fiind trimis de la un utilizator la altul.

12. utilizarea jocurilor online gratuite; jocurile online gratuite, cu scopul de a atrage cat mai multi vizitatori, a ajuns acum o gama extrem de variata de categorii: jocuri cu masini, de actiune, de carti, de logica, de strategie, puzzle, sportive, Arcade sau jocuri de tip Shooter;

13. crearea de e-cards; ca si in cazul celorlate metode, felicitarile virtuale pot fi trimise gratuit, cu ocazia diferitelor evenimente. Reclama sub forma unui link poate fi inserata in aceste felicitari, generand, de asemenea trafic pentru pagina ta de web.

Customer reviews

14. Customer reviews; aceasta tehnica este destul de putin folosita la noi in tara, dar in strainatate castiga tot mai mult teren. La ce se refera? Customer reviews inseamna parerile celor care au fost deja clienti, ale celor care au cumparat produse, si care isi fac cunoscuta astfel pozitia de satisfactie, sau,dimpotriva de nemultumire la adresa produsului.Customer reviews se refera la comentarii legate de calitatea, de serviciul post garantie, de durata de functionare, de costul de intretinere in cazul diferitelor produse;

15. folosirea bannerelor;

16. Communications Protocol: foarte mulţi radioamatori duc mai departe traditia folosirii cartilor postale tip QSL pentru a confirma efectuarea legaturii cu o alta statie de radioamator. In radio amatorism, operatorii de la ambele capete ale unei conversatii schimba carduri QSL. Protocolul comunicatiei se asteapta ca fiecare persoana sa transmita informatiile QSL celeilalte persoane. Astazi este mai obisnuita o practica selectiva de confirmare numai a legaturilor cu o tara noua, pe o banda noua sau cu o anumita statie. O carte QSL contine cateva informatii de baza: indicativul statiei de radioamator, numele si adresa titularului, locatia si adesea detalii tehnice despre statie. De asemenea se includ detalii despre contact: data, ora, frecventa sau banda, modul de lucru si raportul semnalului. In acest moment cel mai folosit sistem electronic de QSL asemanator ca functionalitati cu cel prin birou este la www.eQSL.cc

Metode de transmisie
Metode de transmisie

Bluetooth

17. utilizarea tehnologiei Bluetooth; bluetooth reprezinta una dintre cele mai avansate tehnologii de comunicatie fara fir. Cu o putere foarte mare de transfer al datelor si consum foarte scazut de energie. Actionand pe distante mici, pana la 100m si numai „indoor”. Bluetooth se pare ca este mijlocul prin care toate echipamentele care ne inconjoara pot interactiona. Larga raspandire a telefoanelor mobile care folosesc . Bluetooth a favorizat realizarea de filmulete promotionale care pot fi distribuite viral intre handseturi (receptoare).

Metode de transmisie


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *