Publicitatea on-line, întâlnită şi sub numele de publicitate interactivă, este o formăde publicitate în Internet care foloseşte media on-line (pagini web, newsletter, e-mail) pentru a transmite un mesaj către publicul țintă.

Printre avantajele publicităţii on-line se numără ţintirea mai bună (exprimată în ore, zone geografice, număr de afişări pe utiliator). Posibilitatea de a oferi informaţii mai multe ( prin bannere expandabile sau prin atragerea vizitatorului interesat . Către o pagină web cu mai multe informaţii) şi posibilitatea de a interacţiona dinamic cu potenţialul client.

Promovarea on-line este văzută de către specialişti ca fiind mai eficient decât promovarea „tradiţională”. Principalele agumente ale acestora se referă la:

  • Calitatea mai bună a audienţei vizate – din punct de vedere al veniturilor,nivelului de instruire, preocupării pentru problemele de ordin tehnic şi tehnologie.
  • Selectivitatea mai bună – numărul şi rata de creştere a site-urilor webfoarte specializate depăşeşte semnificativ aceleaşi referinţe pentru mediile de comunicare tradiţionale – presă, radio sau televiziune.
  • Desfăşurarea şi evaluarea eficienţiei acţiunilor de promovare on-line .Pot fi realizate mult mai rapid, mult mai exact, permiţând realizarea unor corecţii adecvate şi prompte ale campaniilor specifice derulate – . Din punct de vedere al publicităţii, mediile tradiţionale şi spaţiul Internet-ului au următoarele caracteristici:
Publicitatea on-line
Publicitatea on-line

Există 2 tipuri de promovare

Există 2 tipuri de promovare on-line a unui site şi anume: gratuită și plătită. Promovarea gratuită corespunde unei linii mari cu ceea ce în comunitatea web se numeşte SEO. (Search Engine Optimization sau Optimizarea pentru motoare de căutare). Este cheia promovării gratuite a unui site şi are drept scop obţinerea unei poziţii cât mai bune în motoarele de căutare.

Cu cât site-ul este mai aproape de top la căutările pe Google sau Yahoo (sau alte motoare de căutare, acestea fiind cele mai importante) . Pentru anumite cuvinte, de preferinţă, cuvinte-cheie pentru conţinutul site-ului companiei. Cu atât sunt şanse mai mari de atragere a vizitatorilor prin intermediul motoarelor de căutare.

Publicitatea on-line este un instrument de comunicare pe Web care le permite firmelor să îşi concretizeze investiţiile făcute în crearea şi menţinerea website-ului şi să acopere cheltuielile generate de găzduirea pe un anumit domeniu. În acelaşi timp, asigură promovarea produselor şi serviciilor prezentate pe website.

Publicitatea on-line

Publicitatea on-line se realizează prin intermediul bannerelor publicitare (în formă grafică) şi legături sponsorizate către alte pagini web. Marketing-ul îşi perfecţionează şi modernizează continuu tehnicile de lucru, procese care se realizează în cadrul . Și în conformitate cu principiile sale teoretice, care rămân valabile în permanenţă.

Informatizarea marketing-ului a deschis posibilităţi nebănuite de progres acestei ştiinţe economice. Utilizarea Internetului a determinat apariţia unui concept relativ nou, marketing on-line . Și promovarea marketing-ului în timp real, cu un model nou de vânzător şi cumpărător.

Din ce în ce mai multe întreprinderi – din toate sectoarele economice – încep să realizeze potenţialul enorm al noului mediu de comunicare electronică, şi anume Internetul.

Pentru a avea acces la un câteva milioane de potenţiali clienţi, marile reţele de televiziune oferă preţuri de ordinul zecilor . Sau sutelor de mii de dolari pentru spoturi publicitare de 30 de secunde. Însă prin intermediul Internetului orice companie îşi poate asigura, o prezenţă neîntreruptă, pentru preţuri incomparabil inferioare. În plus, prin această prezenţă permanentă, compania îşi asigură un serviciu de suport şi informare continuu, rapid şi eficace către clienţi.

Există o diferenţă între conceptele de marketing şi publicitate. Nu există publicitate gratuită pe Internet. Este adevărat, multe site-uri vând spaţii din paginile lor, unor firme care îşi afişează mici reclame. De fapt, etica iniţială a Internetului exclude şi chiar condamnă utilizarea mesajelor comerciale. Scopul primordial a Internet-ului este schimbul de informaţii.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *