Marketing şi promovare on-line
Într-o eră a schimbărilor, precum era digitală, este necesar ca toate companiile să se orienteze către viitor şi să intuiască ce schimbări trebuie să facă pentru a prospera. În ultimul deceniu, strategia şi practica de marketing au trecut prin schimbări majore datorită marilor progrese tehnologice, mai ales datorită dezvoltării Internetului.
Marketing on-line este ansamblul de acţiuni întreprinse pentru cunoaşterea unui obiect. De a prevede şi eventual de a stimula necesităţile consumatorilor în privinţa produselor . Și de a adapta aparatul productiv şi comercial la necesităţi precise.
Marketing-ul on-line
Marketing-ul on-line este definit ca .: „funcţie organizaţională şi set de procese permanente desfăşurate în spaţiul virtual, prin care oamenii sunt încurajaţi să ia o decizie de cumpărare, de folosire, de urmare sau de conformare a unui produs, serviciu sau valori ale altei persoane”.
Interesul de care se bucură marketing-ul on-line la nivel înalt se află în continuă creştere atât pe plan ştiinţific. Cât şi în practica afacerilor. În condiţiile actuale, desfăşurarea unei activităţi eficiente înseamnă mai mult decât a analiza un produs bun. A stabili un preţ atractiv pentru acesta şi a-l face accesibil consumatorilor vizaţi. Firmele trebuie să comunice, atât cu clienţii lor actuali, cât şi cu viitorii clienți.
Fiecare firmă trebuie să desfăşoare atât activităţi de promovare, cât şi activităţi promoţionale, însă mesajele ce fac obiectul comunicării nu trebuiesc lăsate la voia întâmplării.
Pentru a comunica în mod eficient, firmele încheie contracte cu agenţiile de publicitate care urmează să elaboreze reclame eficiente. Angajează specialişti în publicitatea directă, care să realizeze baze de date şi să intre in legătură cu clienţii actuali şi de perspectivă, utilizând e-mailul sau telefonul şi să încheie contracte cu firme specializate în relaţii publice, care urmează să facă publicitate produsului şi să impună pe piaţă imaginea firmei.
Web marketingul
Web marketingul este un domeniu vast, care ascunde trei subdomenii principale: newsletter, emailuri promoţionale (one-time) şi bannere online. Ultimele două subdomenii reprezintă alternative la publicitatea clasică, funcţionând după aceleaşi mecanisme: transmiterea unui mesaj către potențialii clienți.
Măsurarea efectelor marketing-ului on-line
0 comentarii