Strategia in cadrul campaniei de marketing viral
Ca in orice alt domeniu de activitate, marketingul viral poate functiona sau nu, poate avea un impact puternic, sau dimpotriva poate avea efecte dezastruoase in cazul in care nu sunt respectate anumite reguli.
In varianta pozitiva, marketingul viral genereaza o crestere exponentiala a vizibilitatii companiei care initiaza campania, dar in acelasi timp poate promova un produs nou, crescand astfel vanzarile. Sunt doua modalitati in care care puteti determina oamenii sa retrimita mesajul: fie promovand un produs de foarte buna calitate, fie oferindu-le un beneficiu direct.
Marketingul viral
Marketingul viral implica orice serviciu sau informatie, beneficiu, oferta speciala sau produs pe care persoanele sunt tentate sa le “imparta” cu ceilalti. Marketingul viral implica un inalt grad de creativitate in realizarea campaniei precum si o buna cunoastere a psihologiei cumparatorului. Mesajul trebuie sa genereze reactii, sa “viruseze” atat actualii cat si potentialii clienti.
Tuturor ne place sa impartasim prietenilor o stire de senzatie, o noutate in domeniul tehnologiei, aparitia unui nou serviciu, o intamplare socanta, un filmulet amuzant, o postura mai putin obisnuita, un joc, o fotografie impresionanta. Ca sa supravietuim in era tehnologiei care evolueaza extrem de rapid, trebuie sa fim informati, sa socializam. Internetul este canalul care ne ofera cele mai multe posibilitati in acest sens.
Marketingul viral
Bazandu-se pe nevoile actualului consumator de socializare si informare. Marketingul viral exploateaza la maxim potentialul internetului si avantajele utilizarii acestuia. Fie ca este vorba de viteza foarte de mare de raspandire a informatiilor sau de usurinta cu care putem comunica in grupul social din care facem parte.
Produsul sau serviciul pe care Dvs. il oferiti se afla acum la numai cateva click-uri distanta de potentialii clienti.
Pentru a avea insa succes marketingul viral trebuie utilizat in cadrul unei strategii. Mesajul, canalele de transmitere a acestuia si lista de recipienti, sunt elementele de baza ale campaniei de marketing viral. Strategia de marketing viral trebuie sa imbine cele trei elemente. Astfel incat potentialul acestora sa fie utilizat la maxim in favoarea realizarii obiectivelor propuse in cadrul campaniei. O foarte buna abordare a strategiei trebuie sa incurajeze oamenii sa comunice in ambele sensuri: . Sa ceara feedback, sa informeze, sa ceara sfaturi, sa isi spuna parerea, sa contribuie la distribuirea mesajului. Daca ar trebui sa caracterizez in trei cuvinte o strategie de marketing viral, as alege cu siguranta: creativitate, creativitate si creativitate.
Pentru a avea impactul dorit, strategia trebuie sa tina cont de urmatoarele reguli:
-mesajul trebuie sa fie simplu, concis, sa poata fi inteles imediat pentru a produce efectul scontat;
-mesajul nu trebuie doar sa fie citit, el trebuie sa il convinga pe destinatar sa il transmita mai departe;
-mesajul trebuie sa furnizeze informatii corecte, sa promoveze beneficii reale, sa completeze un serviciu sau produs de foarte buna calitate. Cu standarde ridicate, pentru ca sursa care trimite mesajul sa fie credibila;
-mesajul trebuie sa creeze o stare de entuziasm general in legatura cu produsul oferit. Aceasta abordare putand fi cheia catre o campanie de marketing viral reusita;
-informatiile legate de modul de transmitere mai departe a mesajului trebuie sa fie clare si bine organizate;
-transmiterea mai departe a mesajului trebuie sa se realizeze cat mai simplu;
-utilizarea a culorilor, a graficii si a aspectului general al mesajului trebuie sa il completeze pe acesta si sa influenteze actiunea de a il transmite mai departe, pe care dorim sa o efectueze clientul;
-cel care trimite mai departe mesajul poate fi stimulat cu ajutorul unui beneficiu direct, tangibil sau intangibil;
-echipamentul tehnic trebuie sa fie foarte bine ous la punct, astfel incat sa poata face fata unei eventuale “explozii” de vizitatori;
-conexiunea la Internet trebuie sa suporte o eventuala crestere a traficului pe site, in urma derularii campaniei de marketing viral;
-urmarirea si analizarea datelor obtinute in urma campaniei;
-campania de marketing viral trebuie sa fie creativa, originala, sa produca sonoritate, sa aiba rezonanta;
-strategia de marketing viral trebuie sa “exploateze” necesitatea oamenilor de a fi populari, de fi intelesi, de a fi informati;
-alegerea mesajului trebuie sa se faca in functie de motivatiile si interesele comune fiecarui grup social din care face parte recipientul;
-trebuie sa se tina cont de alinierea segmentului de piata vizat la publicul care viziteaza siteul companiei in cauza.
0 comentarii