Tipuri de mesaje virale
- Pass-along: Un mesaj care incurajeaza utilizatorul sa trimita mesaje altora. Cea mai dura metoda din lantul de scrisori unde mesajul care se afla in partea de jos a mailului cere cititorului sa inainteze mesajul altora. De efect sunt filmuletele pe care oamenii le inainteaza in mod spontan. Numarul de oameni la care se ajunge in acest mod este de obicei mai mare decat cei care au vazut reclama originala.
- Incentivised viral: Ofera recompense pentru furnizarea de adrese. Aceasta poate creste numarul de referreri in mod dramatic. Oricum, are un efect mai mare cand oferta necesita actiunea altei persoane. Majoritatea concursurilor online ofera mai multe sanse de castig pentru fiecare referrer acordat; dar cand referrer-ul trebuie sa participe de asemenea pentru prima persoana, sansele sa castige participantii referiti sunt mult mai mari.
- Undercover: Un mesaj viral prezentat ca o pagina deosebita, fara incitari evidente catre linkuri sau pass along. Datorita cantitatii mari de continut neobisnuit pe internet, acesta poate fi tipul viral cel mai greu de depistat.
- Reclame sau mesaje „Edgy Gossip/Buzz marketing” care creaza controversa prin incalcarea regulilor de bun simt si gust. Discutiile rezultate din controversa pot fi considerate publicitate buzz si word of mouth. Inainte de a lansa un film, anumite staruri de cinema se casatoresc, divorteaza, sau sunt arestate pentru a atrage atentia asupra lor.
- Serviciile Anonymous matching au nevoie ca fiecare utilizator sa creeze o lista confidentiala de prieteni si cunostinte pe care sunt interesati sa le intalneasca. O potrivire (match) are loc daca obiectul afectiunii lor, de asemenea, se logheaza si ii adauga in lista lor secreta. Majoritatea acestor servicii permit userilor . Sa trimita mailuri anonime altor persoane ca sa-I anunte ca altcineva are o pasiune pentru ei. Un sistem folosind aceasta metoda, eCRUSH, 20% dintre casutele de mail isi fac conturi ale lor.
0 comentarii