Strategii de promovare pe Facebook

Companiile pot fi implicate în social media, chiar dacă au luat decizia de a nu fi prezente acolo. În moduri diferite ele devin prezente prin clienţi, angajaţi şi alte părţi interesate care scriu . Și discută despre companii în reţelele de socializare.

Strategii de promovare pe Facebook

În cadrul lumii corporative au existat discuţii privind modul de abordare a social media având în vedere că acest mediu este într-o continuă schimbare şi este greu de anticipat cum se va dezvolta în viitor. Unele argumente susţin că este uşor pentru o companie . Să îşi înceapă o prezenţă în social media şi să creeze adeziuni, dar este nevoie de timp pentru a fi activ pe aceste reţele şi prin urmare, nu este o practică gratuită. Companiile au ridicat problema. Dacă ar trebui să intre în acest mediu cu o strategie pe termen lung sau cu bordare tactică prin experiment. Până în prezent, cel mai mult se susţine ideea că societăţile au nevoie de o strategie social media integrată .

Facebook

Facebook este un instrument de marketing necesar și eficient pentru orice afacere. Se obține cele mai bune rezultate atunci când promovarea se realizează de către specialiști de marketing care au experiență în social media. Monitorizarea rezultatelor se face atât prin intermediul indicatorilor cantitativi cum ar fi like-urile cât și prin intermediu indicatorilor de calitate cum ar fi click posts, reach, likes, shares. Nu este suficient ca o pagină de Facebook să aibă mii de like-uri . Ci trebuie să interacționeze cu ei prin intermediul conținutului pe care îl distribuie.

Facebook este un canal extrem de competitiv și în mișcare rapidă. Fiecare bucată de conținut  postă trebuie să fie rapid digerabile și ușor de recunoscut într-un newsfeed ocupat.

Facebook oferă o varietate de instrumente și platforme pentru a ajunge la utilizatori. Fiecare dintre aceste instrumente conține, de asemenea, un sistem de analiză numit Insights care raportează cu ușurință la nivelurile de activitate și pe criterii demografice. Pentru început, orice companie trebuie să-și construiască un ”Facebook page”, adică o pagină de Facebook dedicată produsului sau serviciului. Facebook știe foarte bine că și afacerile necesită o prezență online așa că oferă fiecăreia posibilitatea de a-și face un portal pe Facebook. Pentru a face o pagină pe care să o administrezi trebuie să ai un con de Facebook personal.

Promovarea companiei pe pagina de Facebook

Promovarea companiei pe pagina de Facebook prin postarea unor articole care fac referire la acrivitatea ei. De preferet promovarea să se facă seara și în weekend, deoarece atunci publicul este mai mare. Există două locuri unde poți promova pagina de Facebook a companiei: . În News Feed, adică printre postările care se derulează în coloana din mijloc a utilizatorilor, sau în coloana din dreapta-sus a paginii.

După ce a fost facută pagina gratuită de Facebook. Compania terbuie să plătească pentru ca această pagină să apară în News Feed-ul. Sau în coloana din dreapta a potențialilor fani, ca și postare sugerată. Ele trebuie doar să dea click pe butonul albastru de ”Promote” sau de ”Promovează Pagina”. De asemene aici ele pot segmenta clienții pe anumite criterii, cum ar fi: varsta, sexul, locația și chiar interesele.

Pentru început este util și recomandabil să se folosească campanii plătite de Facebook Like pentru a se construi o audiență potrivită pentru pagina de Facebook. Costul unei astfel pagini like diferă în funție de mai mulți factori, cum ar fi: domeniu de activitate, concurența, locația, relevanța companiei, mesajul anunțului de promovare care ănfluențează rata de click.

Social media

Social media este o modalitate de a comunica, de a socializa și de a relaționa cu oamenii.. De aceea după ce este construită audiența, compania trebuie să evite să posteze informații despre ea sau despre produsele sau serviciile pe care doresc să le vândă pe pagina de Facebook. Scopul principal al social media este de a aduce o latură umană afacerii. Iar odată îndeplinită această sarcină, poate fi o modalitate excelentă de susținere și suport pentru vânzare.

Companiile pot folosi Facebook pentru a afla cât mai multe informații despre clienți actuali și potențiali clienți, cum îi pot ajuta să obțină răspunsuri la întrebări legate de produselor sau serviciile pe care acestea le oferă. Ele mai pot contribui la educarea clienților. O strategie eficientă de conținut pentru posturile pe Facebook constă în următoarele: . Folosirea rapoartelor cu rezultatele activității pagini, urmărirea posturilor care au succes pentru audiență, astfel se pot crea și oferi mai multe posturi de interes pentru fani, analizarea posturilor concurenței, urmărirea evoluției statisticilor de utilizare și conținut Facebook, punerea la curent cu schimbările Facebook. În prezent video este noul trend Facebook, iar

pozele au o vizibilitate mai mică decât posturile de tip link -uri sau text. Aceste date fiind foarte importante pentru construirea unei strategii de conținut pentru posturile Facebook.

O strategie folosită pentru atragerea fanilor

O strategie folosită pentru atragerea fanilor și creșterea notorietății în mediul online este realizarea concursurilor prin aplicaţii Facebook. Deşi este o metodă controversată datorită existenţei multor „vânători de concursuri” care sunt interesaţi mai ales de premii şi mai puţin de interesați de companie , avantajul ei este acela al generării unui număr foarte mare de fani într-un timp foarte scurt. Concursurile sunt instrumente excelente pentru a crește numărul de like-uri pe pagină. De asemenea concursurile ajută să crească gradul de loialitate față de brand. Pe lângă, creșterea numărului mare de persoane care interacționează cu brand-ul. Un concurs oferă un mijloc de a aprofunda relația cu clienții.

Concursurile reprezintă o sursă bogată de date, deoarece mulți oameni sunt dispuși să se înscrie cu date personale, să ofere feedback legat de cumpărăturile anterioare, chiar dacă premiul nu este foarte valoros. Astfel, companiile au ocazia de a învăța un pic mai mult despre consumatorii lor. De asemenea este o metodă bună pentru a îndemna utilizatorii să facă reclamă companiilor.

Companiile folosesc pagina de Facebook

Companiile folosesc pagina de Facebook drept un instrument de marketing, promovându-şi direct produsele şi/sau serviciile. Iar acest lucru ele îl realizează prin postarea unor mesaje balansate între promovare şi comunicare. Cu toate acestea, fiecare din aceste companii alternează postările de promovare cu alte postări interactive despre industrie, cu întrebări menite să încurajeze comunicarea şi cu alte postări interesante[4], nu neapărat direct legate de activitatea firmei, postări menite de asemenea să genereze interacţiuni.  Elementele de design sunt principalul contact pe care un utilizator îl are cu o companie, de aceea este esențial utilizarea unui design personalizat.

Prin includerea logo-ului, a sloganului, a culorilor reprezentative şi a altor elemente distinctive pentru identificarea companiei. Pagina se diferențiază de alți competitori. Iar publicul țintă poate recunoaște cu ușurință un brand pe care este posibil chiar să îl cunoască din mediul offline. Folosirea unei imagini de profil reprezentativă şi includerea unui poster personalizat va ajuta publicul țintă să se familiarizeze cu acel brand şi să îl identifice cu ușurință când îl întâlnește atât în mediul online, cât şi în mediul offline.

Profilul

Profilul este o reprezentare digitală a unui utilizator, o extensie a personalității lor. Sunt modul în care utilizatorii împărtășesc lucruri cu grupul lor mare și foarte legat de conexiuni sociale. Pentru marketing, profilul este doar începutul. Un profil de Facebook este modul în care utilizatorii individuali se reprezintă pe site. De obicei conține informații despre interesele utilizatorului, hobby-uri, afilieri școlare și de muncă, și fotografii. De asemenea, este conectat la orice pagini de Facebook îi place, de la o echipa de fotbal favorită la un brand preferat, precum și toți ceilalți utilizatori Facebook pe care îi identifică ca prieteni.

Strategii de promovare pe Facebook