Raportul motoarele de cautare şi directoare

        Raportul dintre motoarele de cautare şi directoare – Cele mai importante motoare de căutare deţin propriul director Web, pentru a folosi baza proprie de date. Astfel încât rezultatele la căutări să fie unice şi cu relevanţă.

Google, Google Directory si ODP

         Astfel, Google deţine Google Directory şi ODP, directoare Web ce au o relevanţă specială pentru căutarile din Google.

        ODP sau DMOZ e un director Web ce se bazează pe editarea umană în care editorii selectează, dupa anumite criterii prestablite, site-uri Web ce pot fi înscrise în acest director.

Editarea umana implică verificarea şi evaluarea site-ului trimis spre înscriere – adaugare şi catalogarea prin trimiterea în secţiuni specifice ale directorului, ce au relevanţă pentru site-ul trimis.

        Înscrierea – adaugarea unui site in DMOZ este gratuită, dar necesită rabdare din partea dumneavoastră, editarile fiind facute de editori voluntari si nu de angajaţi ai firmei.

        Încercaţi să nu trimiteţi site-ul spre înscriere în DMOZ în mai multe categorii. Alegeti o categorie relevantă şi folosiţi secţiunea de înscriere – adaugare în director.

        În ODP trimiterea spre înscriere – adaugare repetată şi în diferite categorii poate fi considerată ca fiind ODP Spam.

        Google Directory preia baza de date din DMOZ după o perioadă de timp definită de către ei, astfel încat posibilele erori pe care unii editori le pot face sau funcţionabilitatea site-ului acceptat deja să nu influenţeze rezultatele pentru care aceste site-uri sunt optimizate.

Yahoo! si Yahoo! Directory

         Yahoo! deţine un director propriu, ce cataloghează site-urile prin intermediul unor editori.

Site-urile comerciale spre a fi înscrise – adaugate trebuie să platească o sumă specificată de către deţinatorii directorului. Iar cele necomerciale pot fi înscrise – adaugate prin intermediul unei secţiuni distincte.

MSN si directoarele Web

        MSN preia de la diferite directoare „satelit” (pentru că dacă veţi căuta un director specific MSN, probabil veti găsi vreo 3 astfel de directoare, plus că de curand MSN a început să utilizeze şi baza de date ODP)din care îşi preia resursele pentru căutarile efectuate.

 Raportul motoarele de cautare şi directoare
Raportul motoarele de cautare şi directoare

0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *