Marketing-ul prin Internet
Marketing-ul prin Internet trebuie conceput, în primul rând, ca un set de activităţi complementare celor existente. Activând într-un domeniu bazat pe concurenţă, toate companiile depun eforturi din ce în ce mai mari pentru menţinerea şi extinderea bazei de clienţi. De aceea, activităţile de marketing sunt frecvent reînnoite pentru a menţine şi pe cât posibil, a spori interesul clienţilor. . Marketing-ul on-line are un set de beneficii, acestea sunt sunt:
- Evoluţia rapidă de pe piaţa locală pe piaţa naţională;
- Control asupra indicatorilor cost, volum şi profit;
- Costuri relativ reduse;
- Control asupra clienţilor cu condiția existenţei unei baze de date ale acestora
Marketing-ul on-line încorporează următoarele tipuri de marketing:
- Search Engine Marketing (SEM)–marketingpe motoarele de căutare, oformă de marketing care urmăreşte promovarea site-urilor prin creşterea vizibilităţii lor în paginile de rezultat ale motoarelor de căutare. Fie prin plasare cu plată, publicitate contextuală sau prin folosirea tehnicilor gratuite de optimizare a motoarelor de căutare
- Search Engine Optimization (SEO)–optimizare pentru motoarele de căutare. Procesul de îmbunătăţire a vizibilităţii unui site sau a unei pagini web în motoarele de căutare
- Social Media Marketing (SMM)– acţiunile întreprinse pe platformelesociale . (bloguri, Twitter, Facebook, forumuri etc.) pentru conectarea şi construirea unei relaţii cu publicul ţintă.
- E-mail Marketing–presupune transmiterea unui mesaj comercial unui grup de persoane prin intermediul poştei electronice.
- Referal Marketing– marketing prin referinţe, o metodă de promovarea aproduselor sau serviciilor folosită pentru atragerea de noi clienţi, prin referinţe, recomandări făcute de alţi clienţi; mai este cunoscut şi sub denumirea de marketing „din gură în gură”
- Content Marketing– marketing prin conţinut, include video marketing, image marketing, article marketing.
Marketing-ul on-line întregeşte un ansamblu de activităţi orientate spre dezvoltarea imaginii companiei fiind un vector comercial care ajută la creşterea vânzărilor on-line. Publicitatea on-line, relaţionarea cu clienţii potenţiali şi efectivi, realizarea statisticilor cu privire la evoluţia regresivă sau progresivă a companiei.
Având în vedere că Internetul crează un punct de legătură universal între oameni şi organizaţii de toate mărimile, oportunităţile care se deschid pentru activităţile de marketing sunt uriaşe.
Activitatea de marketing prin Web poate fi personalizată şi adaptată în funcţie de interesele specifice ale fiecărui client.